Полтавський обласний
інститут післядипломної педагогічної освіти
імені М.В.Остроградського
Відділ методики виховання
Календарно-тематичне
планування
уроків музичного
мистецтва
3 клас
(За програмою «Музичне
мистецтво для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 кл.» Авт. Л. Хлєбникова, Л. Дорогань,
І. Іванно, Л. Кондратова, О. Корнілова, О. Лобова,
Н. Міщенко)
(орієнтовне)
Методист Халецька Л.Л.
Полтава 2014
3 клас
35 годин (1 год. на тиждень, з них 4 год. – резервний
час)
Тема № 1. Основні властивості музики: пісенність,
танцювальність, маршовість (8 годин)
Пісенність,
танцювальність і маршовість як особливі якості музики, пов`язані з піснею,
танцем, маршем. Пісенність як особливість музики, проникнутої співучістю,
мелодійністю, але не обов`язково призначеної для співу. Танцювальність як
особливість музики, пронизаної танцювальними ритмами, але не обов`язково
призначеною для танців. Маршовість як особливість музики, пройнятої маршовими ритмами під
яку не обов`язково крокувати. «Зустрічі» пісенності, танцювальності, маршовості
в музичних творах. Пісенно-маршова і пісенно-танцювальна музика. Пісенність,
танцювальність і марш овість в українській народній музиці і творах композиторів-класиків.
Поняття про увертюру.
Основні поняття і
терміни: пісенність, танцювальність, маршовість, увертюра, танцювальна пісня,
пісня-марш.
Виконавська і творча
діяльність
Виконання пісень різного
емоційного змісту й характеру. Складання виконавського плану пісень. Створення
темброво-ритмічних супроводів до пісень і танців. Пластичне інтонування та
виконання ритмічно-танцювальних рухів. Залучення учнів до виконання канонів,
оцінки якості співу (власного чи ровесників). Музикування на дитячих музичних
інструментах.
№ п/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
примітки
|
1.
|
Особливі якості музики
Музичний матеріал:
Увертюра до опери
«Кармен» Ж. Бізе – слухання, визначення характеру,
«Ми – третьокласники»
Д. Кабалевського (поспівка) – спів,
укр. нар. пісня в обр.
В. Косенка «Ой на горі жита много» – розучування
Творчі завдання:
Придумати ритмічний
супровід для пісні
Термінологія:
увертюра
|
||
2.
|
Пісенність – важлива
якість музики
Музичний матеріал:
Е. Гріг «Ранок» із
сюїти «Пер Гюнт» – слухання, пластичне інтонування,
укр. нар. пісня в обр.
В. Косенка «Ой на горі жита много» – виконання,
Т. Попатенко
«Шпачок прощається» – розучування
Творчі завдання:
Підібрати відповідну
репродукцію (із запропонованих учителем) до твору «Ранок»
Термінологія:
сюїта
|
||
3.
|
Різні приклади пісенності
Музичний матеріал:
«Ніч» (фрагмент з
балету «Горбоконик») Р. Щедріна – слухання, визначення музичних засобів,
передавання пісенного характеру музики плавними рухами руки, порівняння з
твором Е. Гріга «Ранок»,
«Ранок» – виконання
мелодії, відтворюючи її характер, наспівність
«Дівчатка ми» Д. Кабалевського
– розучування
«Літо минулося»
Я. Степового – розучування, відтворення ритмічного малюнку,
Т. Попатенко
«Шпачок прощається» – виконання
Творчі завдання:
Придумати супровід до
запропонованої вчителем мелодії
Термінологія:
пісенність
|
||
4.
|
Танцювальність –
важлива якість музики
Музичний матеріал:
«Золоті рибки»
(фрагмент з балету «Горбоконик») Р. Щедріна – слухання, визначення
музичних засобів,
«Літо минулося»
Я. Степового – виконання
Творчі завдання:
Скласти свій ритмічний
рисунок ігор золотих рибок
Термінологія:
піцикато
|
||
5.
|
Яскраві ритми
танцювальності
Музичний матеріал:
Полонез ля мажор Ф. Шопена
– слухання, визначення настрою,
Л. Дичко «Пісня
про гарний настрій» – розучування
«Арагонська хота» М. Глінки
– слухання, визначення особливостей характеру,
Творчі завдання:
Згадати пісню в
танцювальних ритмах та виконати її зі своїм супроводом
Термінологія:
Хота, полонез,
танцювальність
|
||
6.
|
Маршовість – важлива
якість музики
Музичний матеріал:
Симфонія № 5
(мелодія з третьої частини) Л. Бетховена – слухання, визначення музичних
рис, розучування мелодії за допомогою нотного запису,
М. Блантер
«Футбольний марш» – слухання, порівняння з попереднім твором,
Л. Дичко «Пісня
про гарний настрій» –виконання
«Творчі завдання:
Придумати супровід до
маршу
Термінологія:
симфонія
|
||
7.
|
Маршово-танцювальні
ритми
Музичний матеріал:
«Цар Горох» (фрагмент з
балету «Горбоконик») Р. Щедріна – слухання, визначення музичних
особливостей,
В. Зарудний «Будем
козаками» – розучування
Творчі завдання:
Уявити себе царем
Горохом та зобразити його ходу, придумати свій варіант ритмічного рисунку та
виконати супровід в ансамблі
Термінологія:
маршовість
|
||
8.
|
Зустріч музичних
якостей
Музичний матеріал:
Прелюдія № 7 Ф. Шопена,
Прелюдія № 20 Ф. Шопена – слухання, порівняння,
«Ми хлопчики» Д. Кабалевського
– розучування, порівняння із поспівкою «Дівчатка ми»,
В. Зарудний «Будем
козаками» – виконання
Творчі завдання:
Розфарбувати
запропоновані вчителем прямокутники у фарби, відповідні до творів Ф. Шопена
|
Тема № 2. Інтонація (8 годин)
Спільність розмовної і
музичної мов (посилення і послаблення звучання сильних і слабких часток,
смислові наголоси, паузи). Запитальні, стверджувальні, окличні інтонації в мові
та музиці. Інтонація скоромовки. Ритмічні інтонації. Інтонація як основа
музики. «Зерно-інтонація» як найменша смислова частина музики. Імпровізація.
Зображальні та виражальні інтонації. Поєднання зображальних та виражальних
інтонацій. Мелодія як інтонаційно-смислова побудова. Емоційна виразність
музичних інтонацій. Вплив тембру на яскравість інтонації. Інтонаційна
виразність виконання музики. Роль інтонації в пісні-грі.
Основні поняття і терміни: інтонація, музична
інтонація, «зерно»-інтонація, зображальна інтонація, виражальна інтонація,
імпровізація.
Виконавська і творча
діяльність
Виконання пісень різного
змісту і характеру. Імпровізація на задану «зерно-інтонацію». Пластичне
інтонування і виконання ритмічно-танцювальних рухів. Створення
темброво-ритмічних супроводів до пісень і танців. Проведення рольових музичних
ігор. Інсценування пісень. Участь в обрядах щедрування і колядування.
1. (9).
|
Інтонація скоромовки та
запитання
Музичний матеріал:
«Хто чергові» (сл. Є. Шварца,
муз. Д. Кабалевського) – виконання,
«Базіка» (Сл. А. Барто,
муз. С. Прокоф`єва) – слухання, визначення основних рис музики
Термінологія:
Інтонація
|
||
2. (10).
|
Інтонація гумору та
діалог в музиці
Музичний матеріал:
І. Кириліна
«Засмутилось кошеня» – розучування,
«Гумореска» В. Косенка
– слухання, порівняння з інтонаціями пісні С. Прокоф`єва «Базіка»
|
||
3. (11).
|
Ритмічні інтонації в
музиці
Музичний матеріал:
Марш («Весільний день у
Трольхаугені») Е. Гріга – слухання, виконання по черзі з друзями як
ритмічні «перегуки»,
І. Кириліна
«Засмутилось кошеня» – виконання
Творчі завдання:
обрати музичні
інструменти та виконати ритмічну інтонацію як супровід маршу,
створити свої ритмічні
інтонації діалогу, записати їх
|
||
4. (12).
|
«Зерно-інтонація» в
музиці
Музичний матеріал:
«Щедрик» М. Леонтовича,
мелодія третьої частини
Симфонії № 5 Л. Бетховена,
«Хто чергові?» Д. Кабалевського
– слухання, розпізнавання,
Т. Димань
«Колядочка» – розучування, визначення характеру інтонаційних особливостей
Термінологія:
«зерно-інтонація»
|
||
5. (13).
|
Зображальність музичних
інтонації
Музичний матеріал:
«Награші Лукаша»
(фрагмент з опери «Лісова пісня» В. Кирейка) – слухання,
«Три чуда» (фрагмент
опери «Казка про царя Салтана») М. Римського-Корсакова – слухання,
визначення типів музики,
Т. Димань
«Колядочка» – виконання,
укр. щедрівка «Добрий
вечір тобі, пане господарю!» – розучування
Творчі завдання:
Виконати початок теми
білочки на металофоні
Термінологія:
опера
|
||
6. (14).
|
Емоційна виразність
музичних інтонацій
Музичний матеріал:
«Гра в зайчика» М. Леонтовича
– виконання за нотним записом, змінюючи інтонацію, темп, тембр,
Д. Кабалевський
«Три подружки» – слухання, визначення характеру,
укр. щедрівка «Добрий
вечір тобі, пане господарю!» – виконання
Творчі завдання:
Пригадати і виконати
знайомі щедрівки
|
||
7. (15).
|
Музичний настрій
зимових свят
Музичний матеріал:
Л. Дичко «Зима» з
дитячої кантати «Пори року – слухання,
Т. Попатенко «Щеня
і кошеня» – розучування
Творчі завдання:
Проплескати ритм пісні,
для того, щоб її впізнали інші учні
|
||
8. (16).
|
Урок зимовий,
підсумковий
Термінологія:
Інтонація – основа
музики, і від її яскравості залежить яскравість музики.
Мелодія – інтонаційно
осмислена побудова музичного твору
|
Тема № 3. Розвиток музики (10 годин)
Музика як мистецтво, що
не існує без розвитку. Розвиток музики як процес відображення почуттів,
настроїв, думок людини в їх динаміці та якісному перетворенні. Способи розвитку
музики: виконавські, динамічні, жанрові, мелодичні, темпові, темброві.
Виконавський розвиток. Сюжетний розвиток. Інтонаційно-мелодійний розвиток.
Варіаційний розвиток. Жанровий розвиток. Ладовий розвиток. Прийоми симфонічного
розвитку. Багатогранність розвитку музики. Обряди зустрічі весни. Народні
пісні-веснянки.
Основні поняття і
терміни: розвиток музики, композиторський та виконавський розвиток, прийоми
розвитку жанр, лад (мажор, мінор).
Виконавська діяльність
Виконання пісень різного
змісту і характеру. Пластичне інтонування
і виконання ритмічно-танцювальних рухів. Створення темброво-ритмічних
супроводів до пісень і танців. Інсценування пісень. Імпровізація мелодій на тексти
лічилок, забавлянок, дражнило тощо.
1. (17).
|
Інтонаційний та
виконавський розвиток музики
Музичний матеріал:
«Чому ведмідь взимку
спить» (сл. О. Коваленкова, муз. Л. Кніппер) – розучування,
С. Прокоф`єв.
Симфонічна казка «Петя і Вовк» – перше знайомство
Творчі завдання:
складання мелодії на
запропонований вчителем ритмічний рисунок
Термінологія:
Симфонічний оркестр
|
||
2. (18).
|
Тембровий і сюжетний
розвиток музики
Музичний матеріал:
Теми Петрика, Пташки,
Качки із симфонічної казки «Петрик і Вовк» С. Прокоф`єва – слухання,
визначення характеру, симфонічного розвитку,
«Чому ведмідь взимку
спить» – виконання,
«Подарунок мамі» (сл.
В. Кленця, Н. Андрусіч, муз. М. Катричка) – вивчення
Термінологія:
сюжет, фінал
|
||
3. (19).
|
Динамічний розвиток музики
Музичний матеріал:
«Навесні», «У печері
гірського короля» Е.Гріга – слухання, визначення музичних рис,
«Гра в слова» І. Асєєва
– розучування, визначення ладу,
«Подарунок мамі» –
виконання
Творчі завдання:
створити свою мелодію
на текст пісні про маму
Термінологія:
лад, мажор, мінор
|
||
4. (20).
|
Ладовий розвиток музики
Музичний матеріал:
Вальс Ф. Шуберта,
Алегрето Ф. Шуберта – слухання, порівняння, визначення ладу,
«Гра в слова» –
виконання
|
||
5. (21).
|
Інтонаційно-мелодійний
розвиток музики
Музичний матеріал:
Р. Щедрін «Купання
в котлах» з балету «Горбоконик» – слухання,
укр. нар. пісня «Грицю,
Грицю, до роботи» – розучування
Творчі завдання:
уявити себе художником,
зобразити кольоровими плямами свої враження від прослуханих творів
Термінологія:
кульмінація
|
||
6. (22).
|
Жанровий розвиток музики
Музичний матеріал:
М. Лисенко. Хор «А
вже весна» з опери «Зима і весна» – слухання,
М. Катричко
«Подарунок мамі» – розучування
|
||
7. (23).
|
Симфонічний розвиток
музики
Музичний матеріал:
П. Чайковський.
Фінал ІV симфонії (фрагмент) – слухання,
рос. нар. пісня «У полі
береза стояла» – розучування,
М. Катричко
«Подарунок мамі» –виконання
|
||
8. (2).
|
Симфонічний розвиток
музики
Музичний матеріал:
М. Завадський
«Шумка» – слухання,
В. Сокальський.
Симфонія соль мінор (ІІІ частина) – слухання, порівняння,
Т. Димань
«Писанка» – розучування
Творчі завдання:
Придумати супровід до
пісні і виконати із танцювальними рухами, виконання укр. нар. пісні «Грицю,
Грицю, до роботи» в діалозі
|
||
9. (25).
|
Народна пісня в
творчості композиторів
Музичний матеріал:
Я. Степовий «Ой на
горі льон» – виконання,
«А вже весна» (хор з
опери «Зима і весна») М. Лисенка – слухання, визначення музичних рис,
які вплинули на розвиток музики
Творчі завдання:
Згадати пісні-веснянки,
виконати з рухами, ритмічним супроводом, створити своє весняне свято
|
||
10. (26).
|
Урок весняний
підсумковий
|
Тема № 4. Музична форма (9 годин)
Музичні твори
одночастинної будови. Одночастинна форма як вираження одного характеру чи
настрою. Зв`язок зміни частин зі зміною
характеру музики, розвитку почуття, настрою. Дво- і три частинна форми як вираження двох різних
станів, настроїв, характерів, їх структура. Рондо як форма контрастного
зіставлення головної незмінної теми (мелодії) з кількома різними епізодами.
Варіації. Варіаційна форма як вираження поступового, послідовного розвитку,
зміни одного характеру, настрою. Куплетна форма. Найважливіші принципи побудови
музики: повторення (просте, змінне – варіативне) і контраст.
Основні поняття і терміни: музична
форма, двочастинна форма, тричастинна форма, рондо, варіації, куплетна форма,
приспів, заспів.
Виконавська і творча
діяльність
Виконання пісень різного
змісту і характеру. Пластичне інтонування і виконання ритмічно-танцювальних
рухів. Створення темброво-ритмічних супроводів до пісень і танців. Інсценування
пісень. Створення «Класного рондо». Створення варіацій на тему «Ой на горі
жито». Ведення хороводів.
1. (27).
|
Одночастинна форма
музики
Музичний матеріал:
«Пастух» франц. нар.
пісня, укр. текст Н. Забіли – розучування,
Мазурка (на вибір) Ф. Шопена
– слухання, відображення рухом руки пульсації танцю
Творчі завдання:
Згадати та записати
назви знайомих музичних творів, написаних в одночастинній формі,
виконання Мазурки з
музичним супроводом
Термінологія:
Музична фраза, ладовий
розвиток
|
||
2. (28).
|
Двочастинна побудова музичного
твору
Музичний матеріал:
Л. Дичко «Літо» з
дитячої кантати «Пори року» – слухання
М. Катричко
«Писанка» – розучування
Термінологія:
двочастинна форма, куплетна
форма
|
||
3. (29).
|
Тричастинна форма
музичного твору
Музичний
матеріал:
«Експромт ля мінор» М. Лисенка
– слухання, визначення кількості частин та відповідних їм музичних
характеристик,
М. Катричко
«Писанка» –виконання,
«Соловеєчку, сватку,
сватку» укр. нар. пісня – розучування за допомогою нотного запису, визначення
характеру та будови
Творчі завдання:
вибрати ритмічний
супровід до пісні
Термінологія:
тричастинна форма
|
||
4.
(30).
|
Особливості побудови
тричастинної форми
Музичний матеріал:
«Танець Анітри» Е. Гріга
– слухання, визначення настрою та кількості частин, порівняння з «Піснею
Сольвейг»,
Т. Попатенко «Ось
яка бабуся» – розучування
Творчі завдання:
Намалювати схему будови
«Танцю Анітри» та пісня, позначити заспів та приспів
Термінологія:
Тричастинна побудова,
куплетна форма
|
||
5. (31).
|
Форма рондо
Музичний матеріал:
«Класне рондо» Д. Кабалевського
– розучування,
«Рондо в турецькому
стилі» В. Моцарта – слухання, визначення рефрену,
«Спляча княжна» О. Бородіна
–слухання
Творчі завдання:
Зробити графічне
зображення форми рондо
Термінологія:
рондо, рефрен
|
||
6. (32).
|
Варіаційна форма в
музиці
Музичний матеріал:
«Ой на горі жито» укр.
нар. пісня – розучування, визначення характеру та особливостей будови,
розучування за допомогою нотного запису, виконання з музичним супроводом,
«Ой на горі жито»
(Варіації на тему укр. нар. пісні) М. Різоля – слухання, малювання схеми
будови,
Творчі завдання:
розфарбування схеми
будови в кольори, які відповідають змінам у варіаціях
Термінологія:
варіації
|
||
7. (33).
|
Важливі риси в музичних
побудовах
Музичний матеріал:
Увертюра до кінофільму
«Діти капітана Гранта» І. Дунаєвського – слухання, визначення настрою і
характеру музики,
О. Лобова «Лине
музика літа» – розучування
Творчі завдання:
«Ой на горі жито» –
створення своїх варіацій, виконання з різними змінами
Термінологія:
увертюра
|
||
8. (34).
|
Підсумковий урок
|
Полтавський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського
Відділ методики виховання
Образотворче мистецтво
Орієнтовне календарно-тематичне
планування
3 клас
За програмою «Образотворче мистецтво для загальноосвітніх навчальних
закладів. 1-4 класи» Р. Шмагало, Ж. Марчук, І. Вачкова,
О. Чорний, М. Гнатюк
Халецька Л. Л., методист ПОІППО
Полтава 2014
3 клас
35 год. (1 год. на тиждень), з
низ 3 год. – резервний час
У майстернях художників
І семестр
Тема 1. У майстернях графіка та
живописця (8 годин)
№
п/п
|
Дата
|
Завдання
уроку
|
Кількість
годин
|
Орієнтовні тематичні завдання
|
Техніка виконання завдання та
матеріали
|
1.
|
|
В гостях у художників
Знаряддя праці та матеріали художника-графіка. Закріплення знань про
графічні техніки
|
1
|
«Королівство Графіки»
|
Графіка,
кольорові олівці
|
2.
|
|
Засоби виразності графіки
Вибір засобів виразності графіки для передавання характеру форми та
поверхні зображуваних об`єктів та предметів
|
1
|
«Які бувають дерева?» (радісне, сумне, сердите, хворе, старе та ін.)
|
Прості олівці, кулькові, гелеві ручки
|
3.
|
|
Ритм
Елементарне поняття про ритм. передавання руху в природі графічними
засобами. Значення кольору в графічних творах
|
1
|
«Осінь золотиста барвами горить»
|
акварель, пензель, туш
|
4.
|
|
В гостях у живописця
Матеріали, інструменти, та обладнання художника-живописця.
Закріплення знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори,
кольоровий спектр)
|
1
|
«Дарунки осені»
|
Гуашеві або акварельні фарби
|
5.
|
|
Колір
Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою.
Кольорові контрасти
|
1
|
«Вітер з гаєм розмовляє»
|
Гуаш, акварель
|
6.
|
|
Споріднені кольори
Гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси
|
1
|
«Схід сонця»
|
Акварель, кольорова крейда
|
7.
|
|
Колірне вирішення
Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими
фарбами
|
1
|
«Серед поля мак розцвів»
|
Гуашеві фарби
|
8.
|
|
Акварель
Технічні прийоми роботи з акварельними фарбами. Виконання швидких
колірних замальовок асоціативного характеру
|
1
|
«Чарівний світ снів»
|
«По - мокрому»
Акварельні фарби
|
Тема 2. У майстернях скульптора,
архітектора й народних майстрів (7 годин)
№
п/п
|
Дата
|
Завдання
уроку
|
Кількість
годин
|
Орієнтовні тематичні завдання
|
Техніка виконання завдання та
матеріали
|
1.
|
|
У майстерні скульптора
Матеріали, інструменти та обладнання художника-скульптора. Передача
основної форми будови тварин у простих позах
|
1
|
«Африканські звірі»
|
Пластилін, солоне тісто або
глина
|
2.
|
|
Об`ємна та рельєфна форми
Виражальні можливості об`ємної та рельєфної форми. Відтворення
фактури зображувальної поверхні
|
1
|
«Динозаври»
|
Солоне тісто
|
3.
|
|
Види архітектури
Матеріали, інструменти й обладнання художника-архітектора. Види
архітектури
|
1
|
«Палац Снігової королеви»
|
Картонна основа, підручні матеріали
|
4.
|
|
Створення будівель
Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за
формою та характером будівель
|
1
|
«Смарагдове місто»
|
Конструювання, макетування з білого паперу
|
5.
|
|
Види декоративно-прикладного мистецтва
Матеріали, інструменти та обладнання народних майстрів. Основні види
декоративно-прикладного мистецтва
|
1
|
Ескіз вишивки на папері в клітинку
|
Папір в клітинку, фломастери
|
6.
|
|
Гончарний посуд
Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість
декору з формою
|
1
|
«Найкращий виріб гончара» (глечик, декоративна тарілка)
|
Ліпленні, аплікація (з подальшим доопрацюванням фломастером,
кульковою ручкою)
|
7.
|
|
Паперопластика
Актуалізація знань про елементарну трансформацію паперу. Формування
художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики
|
1
|
«Новорічний сувенір»
|
Об`ємно-просторова
паперопластика (на основі
простих геометричних форм)
|
Узагальнення – 1 година
Тема 3. В гостях у художників:
пейзажиста, портретиста, майстра натюрморту
(9 годин)
№
п/п
|
Дата
|
Завдання
уроку
|
Кількість
годин
|
Орієнтовні тематичні завдання
|
Техніка виконання завдання та
матеріали
|
1.
|
|
Жанри образотворчого мистецтва
Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на
пропедевтичному рівні)
|
1
|
«Зимова казка»
|
Бесіда
|
2.
|
|
Пейзаж
Види пейзажу. Відтворення плановості розміщення об`єктів у просторі
шляхом загороджування
|
1
|
«Яким буває море?», «Подорож у гори»
|
Гуаш, акварель
|
3.
|
|
Створення уявного краєвиду
Передавання глибини простору за допомогою кольору при створенні
уявного краєвиду
|
1
|
«Загадкова країна» (групова або колективна форма роботи)
|
Пастель, сангіна
|
4.
|
|
Анімалістичний жанр
Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток навичок у малюванні
тварин (звірів, птахів, комах), знання елементарної будови
|
1
|
«Світ комах», «Папуга»
|
Туш, акварель
|
5.
|
|
Силует тварини в русі
Відтворення характерних особливостей силуету тварин в русі
|
1
|
«Вірні друзі людини»
|
Пластилін, глина
|
6.
|
|
Портрет
Портрет у різних видах образотворчого мистецтва
|
1
|
«Моя мама» (бабуся, тато, брат тощо)
|
Гуаш, акварель
|
7.
|
|
Пропорції фігури людини
Актуалізація знань про елементарну будову та основні пропорції фігури
людини. Зображення людини в русі
|
1
|
«Танцівниця», «Спортсмен»
|
Рваний кольоровий папір,
картон
|
8.
|
|
Натюрморт
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва
|
1
|
«Натюрморт за уявою»
|
На вибір учителя
|
9.
|
|
Композиція з неживих предметів
Відтворення з натури композиції з неживих предметів (квіти у вазі,
овочі, фрукти, шкільне приладдя тощо)
|
1
|
«Вербові котики»
|
Колаж (з використанням різнофактурної тканини, кольорових вирізок з
поліграфічної продукції)
|
Тема 4. Улюблені сюжети в
мистецтві (8 годин)
№
п/п
|
Дата
|
Завдання
уроку
|
Кількість
годин
|
Орієнтовна тематика
|
Техніка виконання завдання
|
1.
|
|
Побутові теми у творах мистецтва
Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції
|
1
|
«Веселе свято»
|
Олівці, фломастери
|
2.
|
|
Ілюстрації до казок
Зображення тварин і людей в ілюстраціях до казок. Передача
індивідуальної характеристики казкового персонажа
|
1
|
Ілюстрації до казок «Кіт у чоботях», «Дюймовочка», «Івасик-Телесик»
тощо
|
Глина, пластилін, стеки, гуаш
|
3.
|
|
Робота художника в театрі
Ознайомлення з роботою художників у театрі, з елементами театру
(декорації, сцена тощо) та їхнім призначенням
|
1
|
«Образ дитячого театру»
|
Паперопластика (папір білий, кольоровий, нитки, тканина тощо)
|
4.
|
|
Театральні маски
Значення форми, кольору, декору у створенні виразних театральних
масок
|
1
|
«Театральна маска»
|
Об`ємна паперопластика
|
5.
|
|
Театральний костюм
Роль театрального костюма в розкритті образу театрального героя.
Узгодження форми (деталей одягу) з декором
|
1
|
«Костюм для театрального героя»
|
Аплікація, колаж (з використанням тканини, кольорових вирізок з
поліграфічної продукції)
|
6.
|
|
Різновиди ляльок
Різновиди ляльок в театрі та мультиплікації. Конструювання лялькового
персонажа
|
1
|
«Персонаж лялькового театру»
|
дерев'яні
палички, нитки, шматочки тканини, мотузка, шкіра, хутро, клей
|
7.
|
|
Театральна афіша
Використання простої шрифтової композиції під час створення ескізу
театральної афіші
|
1
|
«Афіша до дитячої вистави»
|
Гуаш, фломастери
|
8.
|
|
Колір та декор в тематичній композиції
Передавання святкового настрою за допомогою кольору та декору в
тематичній композиції
|
1
|
«На арені цирку» групова або колективна форма роботи
|
На вибір учнів
|
Узагальнення – 2 години
Немає коментарів:
Дописати коментар